sobota, 17 września 2011

...śmierć....

    ..."Jedyną rzeczywistością, która nie zawodzi i nie kłamie jest chyba śmierć"...

    Gdy dotyka ona naszych bliskich, wówczas zaczynamy o niej myśleć nieco inaczej.... Przepełnia nas smutek i przygnębienie.... Jest to jedyna pewna rzecz, która dosięgnie każdego z nas a jednak chcemy by to nastąpiło jak najpóźniej.... Często postanawiamy żyć intensywniej, przeżywać każdy dzień biorąc z niego tyle ile jest to możliwe..... cieszyć się każdą miłą chwilą.... jeżeli mamy z kim dzielić nasze życie, spędzamy z nią jak najwięcej czasu... gdyż ona przynosi nam wówczas szczęście, które będziemy kiedyś wspominać.... 
    Zastanówmy się więc dziś.... teraz.... gdyby nasza śmierć nastąpiła jutro, czy bylibyśmy zadowoleni z naszego dotychczasowego życia?.... czy czulibyśmy spełnienie?.... szczęście?.... Jedyne co ja bym poczuł to pewnego rodzaju ulgę.... Jak będzie w rzeczywistości?.... Kiedyś się o tym przekonam..... 
    Żałuję pewnych rzeczy, które zrobiłem.... żałuję pewnych słów, które wypowiedziałem..... świadomość ich istnienia, będzie dręczyła moje sumienie każdego dnia..... dlaczego?.... takim już jestem człowiekiem.... to moja kolejna wada.... wszystkim za bardzo się przejmuję... najczęściej zupełnie niepotrzebnie, jednak nic na to nie poradzę.... Gdy słyszę o wydarzeniach, które mają miejsce dookoła mnie to zaczynam o nich myśleć.... czasami trwa to chwilę, a czasami dni.... tygodnie..... Martwi mnie to co dzieje się na świecie.... to co dzieje się obok mnie.... czuję bezradność.... gdyż są to sprawy na które nie mam najmniejszego wpływu..... 
    Jaki będzie jutrzejszy dzień?..... okaże się jutro.... przygnębiające jest to, gdy dokładnie wiemy co on przyniesie.... czasami chcemy by ktoś nas porwał.... zrobił nam kawał.... oblał zimną wodą.... zaprosił do kina.... przytulił się..... skradł pocałunek czy też najzwyklejsze spojrzenie..... Chcielibyśmy by tworzyły się wspomnienia, dzięki którym budujemy naszą historię..... Opowiadając ją kiedyś własnym dzieciom, wnukom, zachęcimy ich tym samym do tego by próbowali zdobywać doświadczenia, wspomnienia..... nie tylko dążyć do szczęścia ale je również osiągnąć.....
    Nie skracajmy danego nam czasu po przez szkodliwe nałogi.... dbajmy o nasze zdrowie w miarę możliwości.... Mawia się, że jeden papieros skraca życie o 4 minuty.... być może to śmieszny przesąd stworzony przez zarozumiałych lekarzy... lecz kiedyś może nam zabraknąć tych kilku minut.... Jest wiele rzeczy które nam szkodą lub nawet powoli zabijają.... nie przyśpieszajmy tego procesu..... 
    Nie palę.... praktycznie wcale nie piję alkoholu.... nie biorę narkotyków.... co wcale nie świadczy o tym, że będę żył długo i szczęśliwie w pełnym zdrowiu.... po prostu nie czuję takiej potrzeby..... pieniądze, które bym na nie wydał wolę wykorzystać w inny sposób.... i tak się składa, że mam pewien pomysł który zamierzam zrealizować podczas tegorocznego urlopu.... być może się powiedzie..... byłoby miło....
    Śmierci nie uciekniemy.... myśląc o niej powinniśmy bardziej doceniać czas który nam pozostał.... pamiętać o niej każdego dnia, gdyż "Bliskość śmierci zawsze sprawia, że staramy się żyć lepiej"....

Brak komentarzy: